Vstřikovače Common Railjsou dnes velmi populární, používané jsou nejen u vznětových, ale i zážehových motorů. V moderních vznětových motorech je kladen velký důraz na dosažení nejlepšího výkonu při současném snížení spotřeby paliva a škodlivých emisí. Na vstřikovací systémy byly kladeny vysoké nároky. Vstřikovací tlaky okolo 2000 barů jsou nyní standardní normou, a proto musí být jejich práce velmi přesná.
Co způsobuje poškození systému Common Rail?
Nízká kvalita paliva
Ať už se jedná o vstřikovače výrobců BOSCH, DELPHI, DENSO či SIEMENS VDO. Tak všechny bez výjimky mají společné to, že pracují pod tlakem i více než 2000 barů. Součástky použité při výrobě mají rozdílnosti ve velikostech několika mikronů a tím jsou velmi náchylné na proudění kvalitního paliva, které je maže.
Všechny nečistoty, pevné částice a voda v motorové naftě poškozují tyto přesné prvky vstřikovačů. Narušují povrch vstřikovačů erozí a korozí. Parafín krystalizující v nekvalitním palivu může také vést k poruše systému vstřikování. Jednoduše řečeno vstřikovače ucpe. Proto je kvalita paliva klíčová, pokud jde o trvanlivost vstřikovačů a celého vstřikovacího systému.
Vstřikovač po a před repasí
Vysokotlaké čerpadlo
Stává se, že podávací čerpadlo nebo samotné vysokotlaké čerpadlo začne tvořit malé kovové špony, které se pak následně přes rozdělovací lištu dostanou do vstřikovačů a nenávratně je poškodí.
Zanesené čerpadlo
Palivový filtr je zanesený
Palivový filtr je navržen tak, aby zachytil a uložil všechny nečistoty ve formě částic sám o sobě, ale také aby oddělil vodu od paliva, tím by mělo být zabráněno korozi jednotlivých částí vstřikovacího systému. Prodloužení intervalů výměny filtrů a použití filtrů nízké kvality, které nejsou určeny pro daný model automobilu, může způsobit poškození vstřikovačů.
Zanesený palivový filtr
Kontaminace v systému
Všechna cizí tělesa, která vstoupí do systému, mohou poškodit vstřikovače. Části rzi, prach pronikající přes netěsné spoje, malé kovové úlomky, voda či jiné nežádoucí kapaliny, poškozená palivová nádrž, to vše může způsobit nefunkčnost vstřikovačů (nebo také vstřikovacího čerpadla).
Špatně provedený chiptuning
Jakékoliv amatérské pokusy o zvýšení výkonu, vyrušení EGR ventilu či jiné nežádoucí a neodborné zásahy mohou vést k poškození vstřikovačů.
Poškození vstřikovačů provází charakteristické symptomy. Jedním ze základních testů vstřikovačů je test přepadů.
Pokud se vyskytnou níže uvedené příznaky na vašem voze, je možné, že problémem mohou být vadné vstřikovače:
obtížný start vozu za studena,
pokles výkonu vozidla,
černý kouř,
škubání či výpadky spalování během jízdy,
harakteristické "klepání" vstřikovačů,
přehřívání motoru,
nepravidelný chod na volnoběh,
nepravidelný chod na volnoběh,
zvýšená spotřeba paliva,
náhlé zastavení motoru.
V případě netěsnosti v systému vstřikování se ve špičce vstřikovače vstupuje do válce příliš mnoho paliva, což způsobuje zvýšení teploty spalování a ředění olejového filmu.
Tím může dojít k poškození pístu, válce, hlavy, turbodmychadla, katalyzátoru nebo filtru pevných částic.
Vysoké množství vstřikovaného paliva způsobující zanesení filtru pevných částic nebo EGR ventilu
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Více informací
Vždy relevantní obsah a bezpečí pro vaše cookies
Nemáte ještě účet?
Zaregistrujte se a získejte spousty výhod
při opakovaném nákupu není třeba vyplňovat údaje
možnost sledování aktuálního stavu všech objednávek