Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Renault Trafic druhé a třetí generace

calendar13.01.2023

timer5 min

userTomáš

Oblíbená dodávka, jejíž historie sahá až do roku 1981, díky neustálým vylepšením a faceliftům k dnešnímu dni nabízí více než 100 variant od třímístné až po devítimístnou. Na následujících řádcích se budeme věnovat zejména druhé a třetí generaci Traficu, která je na trhu od roku 2002.

Renault Trafic je oblíbený užitkový vůz


Renault Trafic druhé generace (můžete znát také jako Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro a Nissan Primastar) byl původně v nabídce pouze s motorem 1.9 dCi s výkony 60 a 74 kW. Po roce přišla nová verze 2.5 dCi s výkonem 99 kW a po faceliftu v roce 2006 se objevil nový diesel 2.0 dCi s výkony 66 a 85 kW, který nahradil původní motor 1.9 dCi.


Nabídka motorů zahrnuje silnou jednotku 2.0 dCi s výkonem 90 kW nebo 115 kW, které byly pro rok 2010 přepracovány s cílem dosáhnout nižší spotřeby paliva. K dispozici je také vývojová verze motoru 2.5 litru dCi s výkonem 150 kW. Šestistupňová manuální převodovka je standardem pro všechny motory, na přání šlo zvolit robotizovanou poloautomatickou převodovku Renault Quickshift 6.


Renault Trafic nabízí více než 100 variant od třímístné až po devítimístnou

Renault Trafic třetí generace

V roce 2014 se začala prodávat třetí verze tohoto modelu Trafic se třemi základními karosářskými verzemi - panel van, dodávka pro posádku a varianta minibus. K dispozici je také kabina s dlouhým rozvorem na platformě pro stavbu karoserie na míru, spolu se specializovanou chladírenskou dodávkou a hotovým "dvoupatrovým" modelem s výklopnou korbou.


Oblíbená panelová dodávka je k dispozici s krátkým nebo dlouhým rozvorem a nízkou nebo vysokou výškou střechy, což umožňuje získat objem nákladu až 8 m3. Dodávky s dvojitou kabinou Crew Vans pojmou až šest osob, přičemž si zachovávají velkorysý nákladový prostor v provedení s krátkým i dlouhým rozvorem. Sklopná zadní lavice umožňuje přepravu delšího nákladu při menším počtu cestujících.


I když se jedná o klasiku dnešní doby, Renault s modelem Trafic nezůstal stát na místě a kabina byla vyvinuta tak, aby byla stále pohodlnější a praktičtější. Trafic má také spoustu konfigurací karoserie, takže si udržuje svou aktuálnost.

Spotřeba Renaultu Trafic

Většina motorů, které pod kapotou Traficu najdete, se pyšní velmi úsporným provozem. Kombinovaná spotřeba činí 7,4 litrů, mimo město 6,5 litrů a ve městě 8,9 litrů na 100 kilometrů. Naftová dodávka má pohon předních kol a uspořádání 4 válců v řadě. V kombinaci s velkou nádrží o objemu 90 litrů dovoluje jedno natankování opravdu dlouhé nájezdy. K nízké spotřebě přispívá i dobrá aerodynamika vozu.


Příprava směsi je pomocí přímého vstřikování common-rail a vysokotlakého čerpadla Bosch CP3.

Vstřik Common Rail BOSCH CRI 0445110146

Na co si dát pozor při koupi ojetého Renaultu Trafic?

  • Rozhodující je servisní historie. Je lepší, pokud byl vůz servisován častěji než každých 18 000 km, jak navrhuje výrobce Renault.
  • Jakékoli rachocení nebo drnčení může ukazovat na problémy s vačkovým řetězem. Přestože se jedná o řetěz, je známo, že se rád natahuje. Proto se raději zeptejte, zda byl vyměněn, mělo by se tak stát kolem 100 000 - 130 000 km.
  • Porucha manuální převodovky General Motors PK5, PK6, PF1, PF6 je častá u vozidel Vivaro, Movano, Trafic a Primastar. Častá závada, která vede k poruše bez ohledu na způsob jízdy nebo servis vozidla, je zapříčiněna sestavením převodovky. Předpětí ložisek je masivně přetíženo, což vede k poruše ložisek a k totální destrukci skříně již od 30 000 km. V některých případech jsou skříně sestaveny tak těsně, že je prakticky nemožné je ručně otočit. Po výměně ložisek a jejich správném podložení převodovka "pojede" prakticky neomezeně dlouho.
  • Zeptejte se, zda a kdy byly vyměněny vstřikovače paliva. Ty často selhávají v důsledku vody v palivovém systému. Pokud motor běží hrubě, nechte zkontrolovat hodnoty korekcí vstřiků.
  • Pravidelně nechte čistit EGR ventil.
  • Zkontrolujte, zda neváznou zadní brzdy.
  • A zeptejte se, kdy byl naposledy vyměněn olej v převodovce.

Jízdní vlastnosti a motor Renaultu Trafic

Turbodieselové motory dCi jsou rychlé, plynulé a hospodárné, navíc zvládnou přepravu velkých nákladů. Trafic se snadno řídí. Díky dobré viditelnosti se hodí pro práci ve městě a parkování není problém. Na dálnici jede dobře a má dostatečný silný výkon pro předjíždění. Pozor však na citlivé řízení a ostré brzdy. Může být trochu hlučný, ale to se stává skutečným problémem pouze při vyšších rychlostech.


Pokud motor 1,9 dCi má nízkou spotřebu a silný tah. Bohužel však musíme zmínit, že se jedná o jeden z problémovějších motorů. Kazit se mohou jak vysokotlaká čerpadla Bosch, tak poddimenzovaná turba. Určitě byste měli vědět, že se nevyplatí šidit pravidelné intervaly k výměně motorového oleje. Ideálně by výměna měla probíhat každý rok nebo po 15 000 km. Palivový filtr byste měli měnit 30 000 km.

Potřebujete repasované turbodmychadlo pro váš Renault Trafic? Mrkněte zde. Nebo si projděte sekci turb na našem e-shopu. Budete-li potřebovat pomoci s výběrem, neváhejte nás kontaktovat.