Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Nejoblíbenější dodávky značky Opel - Vivaro a Movano

calendar13.02.2023

timer9 min

userTomáš

Opel Vivaro je nejprodávanější dodávkou značky Opel a model třetí generace je jednou z nejlepších středně velkých dodávek, které jsou nyní v prodeji. Opel Vivaro se snadno řídí, je efektivní a dokáže spolknout tři europalety, takže má co nabídnout podnikům, které chtějí pohodlnou a pracovitou dodávku. Praktická střední dodávka Vivaro sdílí mechanickou platformu s vozy Citroen Dispatch, Peugeot Expert a Toyota Proace. Zatímco však všichni jeho stájoví kolegové se vyrábějí ve Francii, Vivaro je jedním z mála užitkových vozů vyráběných ve Velké Británii.


Opel Vivaro

Vivaro je praktická dodávka s možností obrovského zatížení

Vivaro se řadí mezi nejlepší střední dodávky, pokud jde o užitečné zatížení. Na výběr jsou dvě délky dodávky (4,9 m a 5,3 m) a těžké verze uvezou až 1 450 kg. Všechny dodávky mají dvojité boční posuvné dveře s prostorem pro naložení europalety na obou stranách. Verze ve střední specifikaci dostanou přepážkový poklop, který umožňuje vozu Vivaro převážet měděné trubky a dřevěná prkna o délce až 4 metry.

Vivaro je velkým tahounem v oblasti užitečného zatížení, ale za svými konkurenty zaostává v oblasti nákladového prostoru. Staré Vivaro nabízelo 8,6 m3, ale tento objem byl snížen na 6,6 m3 - to znamená, že pro některé stavaře a řidiče dodávek (kteří upřednostňují užitný prostor před zatížením) může být Vivaro těsné pro materiál, balíky a vybavení. V nabídce není ani možnost vysoké střechy.

Všechny verze jsou snadno ovladatelné ve městě i na dálnici. Jízda na nerovných silnicích s prázdnou dodávkou může být poměrně tvrdá, ale s nákladem se ustálí v příjemném měkkém rytmu. Všechny dodávky jsou standardně vybaveny tempomatem a asistentem pro rozjezd do kopce, zatímco modely ve střední výbavě mají zadní parkovací senzory, automatické stěrače a automatické světlomety. Modely vyšší specifikace mají spoustu technologií podobných osobním automobilům, včetně head-up displeje, který zobrazuje rychlost vozidla na spodní části čelního skla. K dispozici je také automatické nouzové brzdění, které dokáže zabránit nehodě nebo zmírnit její následky automatickým brzděním.

Výkon a spotřeba Opelu Vivaro

Opel Vivaro se začalo vyráběl v roce 2001. Nabízí 9 sedadel. Jeho maximální rychlost je 155 km/h. Výkon může dosahovat 60 kW při 4 000 otáčkách za minutu nebo 74 kW při 3 500 otáčkách za minutu. Z 0 na 100 zrychlí za 16,5 sekundy.


Devítimístný Opel Vivaro


Hledáte repasované turbodmychadlo do vašeho Vivara? A jak je na tom spotřeba? Kombinovaná spotřeba činí 7,7 litrů na 100 kilometrů, mimo město 6,8 litrů na 100 kilometrů a ve městě 9,3 litrů na 100 kilometrů. Tenhle nafťák má pohon předních kol a uspořádání 4 válců v řadě. Příprava směsi je pomocí vstřikování do předkomůrky. Na čem závisí chod celého automobilu? Na palivovém čerpadle.

Vodíkové Vivaro

Opel Vivaro je první vodíková dodávka


Vodíková infrastruktura není příliš rozsáhlá. Opel Vivaro-e Hydrogen bylo první vodíkovou dodávkou od mainstreamového výrobce, která byla uvedena na evropský trh koncem roku 2021, kdy byly zahájeny dodávky. Tato středně velká dodávka je součástí plánů společnosti Stellantis, která chce do roku 2028 disponovat 100% bezemisní modelovou řadou.

Z jaké dodávky Vauxhall Vivaro-e Hydrogen vychází a kde se vyrábí?

Model začíná svůj život jako bateriový elektrický model (BEV), v tomto případě Opel/Vauxhall Vivaro-e Hydrogen (ale je k dispozici také jako Peugeot e-Expert Hydrogen nebo Citroen e-Dispatch Hydrogen). Motor o výkonu 100 kW (136 k) zůstává, ale je doplněn o vodíkový systém se třemi nádržemi o tlaku 700 barů, které dodávají vodík do palivového článku (vyrobeného francouzskou společností Symbio), který je instalován pod vozidlem v místě, kde byla dříve umístěna trakční baterie modelu Vivaro-e BEV.

Budou vodíkové dodávky úspěšné?

Podle předpovědí průmyslu budou elektromobily do roku 2025 tvořit více než 30 % prodejů lehkých užitkových vozidel a do roku 2030 se tento podíl zvýší na 70 %. Stellantis však očekává, že jeho vlastní produktový mix bude ještě více ve prospěch bateriových elektromobilů.

Toho hodlá dosáhnout díky rozmanitému portfoliu produktů, které bude zahrnovat modely se spalovacím motorem (ICE), bateriové elektromobily (BEV) a vodíkové palivové články.

Ačkoli lví podíl na těchto prodejích budou mít vozidla BEV, právě modely s palivovými články jsou nejnovějším vývojem v její nabídce. Poté, co se zavázala k elektrifikaci celé své řady lehkých užitkových vozidel do konce roku 2021, a také se jí to podařilo, se nyní zaměřuje na poskytování alternativních řešení s nulovými emisemi, počínaje středně velkou dodávkou na vodík.

Vodíková dodávka postavená na platformě, kterou Stellantis označuje jako eko, bude k dispozici s označením Citroen e-Dispatch, Peugeot e-Expert a Vauxhall Vivaro-e ve Francii a Německu, což jsou první dvě země, které nový model dostanou. Další severoevropské země budou následovat, jak se bude rozvíjet jejich infrastruktura pro doplňování paliva, a Stellantis také plánuje uvést na trh model s pravostranným řízením pro Velkou Británii.

Celý tento růst je součástí plánů na více než 75 modelů BEV v portfoliu osobních a užitkových vozidel a bude zahrnovat nové elektrické verze velké dodávky v roce 2024, velkou dodávku s vodíkovými palivovými články a pick-up s palivovými články pro Spojené státy pod značkou RAM v roce 2025.

Opel Movano

Opel moudře vychází vstříc potřebám uživatelů dodávek a nabízí Movano v obrovském množství konfigurací. Uživatelé si tak mohou vybrat z různých rozvorů, délek karoserie a tří různých výšek střechy. S maximální kapacitou nákladového prostoru od 8,0 m3 do 17,0 m3 v závislosti na zvoleném modelu nabízí Movano při porovnání podobných modelů více prostoru než Ford Transit.


Jeden z prvních modelů Opel Movano


Movano je také vybaveno slušnou bezpečnostní výbavou, která u všech modelů zahrnuje protiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly. Modely Movano s pohonem zadních kol mají standardně také kontrolu trakce ESP, i když je škoda, že modely s pohonem předních kol ji do roku 2014 neměly v základní výbavě. Dodávka to však do jisté míry vynahrazuje velkorysým intervalem 25 000 km mezi servisními prohlídkami oleje, což pro provozovatele znamená kratší prostoje. Tříletá záruka na 160 000 km je na úrovni většiny konkurence.

Hledáte repasované turbodmychadlo do vašeho Movana?

Výkon a spotřeba Opelu Movano

Tento minivan se začal vyráběl v roce 2003. Má k dispozici 9 sedadel a jeho nejvyšší rychlost je 131 km/h. Výkon může dosahovat 60 kW. Akcelerace z nuly na sto je dosažena za 16,5 sekund. A jak je na tom spotřeba? Kombinovaná spotřeba činí 8 litrů na 100 kilometrů, mimo město 6,9 litrů na 100 kilometrů a ve městě 9,9 litrů na 100 kilometrů. Tenhle nafťák má pohon předních kol a uspořádání 4 válců v řadě. Příprava směsi je pomocí vstřikování do předkomůrky. Na čem závisí chod celého automobilu? Na palivovém čerpadle. Téměř všechny komponenty sdílí s Renaultem Master, což zahrnuje řadu turbodieselových motorů o objemu 2,3 litru a možnost volby pohonu předních nebo zadních kol

Movano jako přímá konkurence dodávek Ford Transit a Fiat Ducato

Opel Movano zvládne většinu jízdních situací, i když je naloženo na maximum. Při vyšších rychlostech jsou motory tiché, čemuž napomáhá i to, že i při 130 km/hod. běží jen na 2 000 otáček za minutu. A tak do kabiny proniká jen málo hluku od větru a silnice. Movano si tak získává silné postavení jako dodávka pro ty, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti, protože jeho vynikající kultivovanost znamená méně únavy na konci náročného dne.

Na úzkých městských nebo venkovských silnicích je malý poloměr otáčení a dobře vyvážené, pozitivní řízení dalším přínosem pro potěšení z jízdy a použitelnost vozu Movano. Zdá se také, že mezi verzemi Movano s pohonem předních a zadních kol není žádný znatelný rozdíl v pocitu z řízení nebo poloměru otáčení. Jediným rozlišovacím znakem, který je zřejmý při manévrování, je větší délka některých modelů, což znamená, že na kompaktnějších parkovacích plochách je třeba větší opatrnosti. V tomto případě pomáhají velká zpětná zrcátka, stejně jako vynikající výhled dopředu a do stran ze sedadla řidiče díky vyvýšené pozici řidiče v modelu Movano.

Ať už se rozhodnete koupit jakýkoliv vůz Opel Movano, každý z nich se může pochlubit odpružením, které si hravě poradí i s těžkými cestami. Tlumí nerovnosti s pružnou lehkostí, ať už je dodávka plně naložená nebo jede nalehko, čímž se repertoár modelu Movano rozšiřuje z dřívější pozice, kdy byl spíše volbou těch, kteří potřebovali těžkou dodávku.

Nejnovější verze Opelu Movano

Praktičtí a spolehliví pomocníci Opel Movano a Vivaro

Samotný motor oblíbených dodávek není po mechanické stránce až tak problémový. Horší je to však s komponenty motoru: turbo, čerpadlo, vstřikovače, převodovka, sem tam nějaké čidlo (snímač tlaku turba, snímač tlaku na rail liště aj.) u nás na e-shopu všechny tyto repasované komponenty najdete.