Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

5 tipů jak (ne)odrovnat vstřikovače

calendar27.04.2023

timer4 min

userTomáš

Vstřikovače jsou klíčovými komponenty moderních dieselových motorů, které zajišťují efektivní a ekologicky šetrný provoz. Common Rail vstřikovače umožňují přesné řízení množství vstřikovaného paliva a jeho rozprašování do motoru za vysokého tlaku. To vede ke snížení emisí a zvýšení výkonu motoru. V článku se dozvíte nejen, jak vstřiky fungují, ale i tipy, jak předejít jejich poškození a jak poznat, že je čas na jejich výměnu.

Vstřikování paliva umožňuje lepší kontrolu spotřeby a emisí, což přispívá k vyšší účinnosti motoru, menší uhlíkové stopě a snížení hlučnosti. V závislosti na typu motoru mohou být vstřikovače umístěny buď na sacím potrubí, nebo na válci motoru. 

5 tipů jak předejít poškození vstřikovačů

  1. Krátká jízda vstřikům neprospívá
    Snažte se vyhýbat krátkým přesunům. Pokud pravidelně jezdíte jen pár kilometrů (do práce, z práce), motor se nestihne zahřát na optimální teplotu, a tím pádem nepracuje efektivně. Tím se zvyšují emise škodlivých látek (uhlíkové částice a oxidy dusíku), které mají negativní vliv na životní prostředí.

    Tip Autonormy: Doporučujeme alespoň jednou týdně vyrazit autem na delší trasu.


  2. Nešetřete na palivu
    Nekvalitní palivo či aditiva mohou způsobit zanesení vstřiků usazeninami či jejich korozi. Obojí vede k jejich nevratnému poškození.

    Tip Autonormy: Vždy vybírejte prémiové palivo s vyšším množstvím aditiv, která pomáhají chránit vstřikovače před usazeninami a korozí.

  3. Olej a filtry každých 10 až 15 tisíc kilometrů
    Pravidelná výměna motorového oleje a filtrů je důležitá pro správnou funkci motoru. Olej slouží k ochraně před opotřebením i korozí. Filtry udržují motor čistý tím, že zachytávají nečistoty a usazeniny.

    Tip Autonormy: Měňte olej a filtry každých 10 až 15 kilometrů.

  4. Počítač na 4 kolech
    Poškození nebo opotřebení vstřikovačů se může projevit vyšší spotřebou, kouřivostí či nepravidelným chodem motoru. Nejvíce vám o stavu vstřikovačů řekne diagnostika - tady se dívejte po hodnotách korekcí dávky paliva. Velký rozdíl v hodnotách napovídá, že vstřiky již nejsou v dobré kondici.

    Tip Autonormy: Doporučujeme alespoň jednou ročně provést autodiagnostiku, díky tomu můžete odhalit drobné problémy, které nejsou vidět ani slyšet (a které nespustí kontrolku).
  5. Špatně provedený chiptuning
    Tímto doporučením nepotěšíme “závodníky” a tunery, ale pokud má vaše auto neodborně upravenou řídicí jednotku, brzy si dojedete nejenom pro výměnu vstřiků, ale i dalších částí motoru. Vozidla jsou sice testována tak, aby vydržely i vyšší zatížení, než jak je výrobce prodává, ale po úpravách budou vstřikovače dávkovat vyšší množství paliva, a to může zkrátit jejich životnost.   


    Tip Autonormy: Ponechte řídicí jednotku bez úprav softwaru.

Jak poznat, že je čas na výměnu vstřikovačů?

Zaznamenáte-li některý z následujících projevů či jiné neobvyklé chování motoru, obraťte se neprodleně na svého mechanika. On zkontroluje funkčnost vstřikovačů a v případě potřeby vám je vymění. 

Projevy poškozených vstřiků:
- vysoké korekce dávky paliva,
- zvýšená kouřivost,
- zvýšená spotřeba,
- nepravidelný chod motoru.

Troufnete si na výměnu vstřikovačů sami? Mrkněte na naše instruktážní video, které vám s výměnou pomůže.
Věděli jste, že při poškození jednoho ze vstřiků se doporučuje vyměnit všechny vstřikovače najednou?


Chcete ušetřit až 30 % z ceny nových vstřiků? Vsaďte na repasi

Výhody repasovaných vstřikovačů

- kvalita nového dílu za výrazně nižší cenu,
- šetrné k životnímu prostředí,
- certifikát 100% funkčnosti.


Identifikoval váš mechanik problémy se vstřikovači? Potřebujete pomoci s výběrem vhodného typu vstřikovačů pro váš vůz? Ozvěte se nám. Pomůžeme vám s objednávkou.