Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Příčiny poškození VRZ

calendar08.08.2022

timer3 min

userTomáš


Pokud si ve vozidle všimnete následujících příznaků, může to znamenat poškození vstřikovacího čerpadla:

  • Problém s nastartováním motoru nebo nemožností nastartovat motor,
  • zvýšené emise výfukových plynů, motor pracuje nepravidelně,
  • nízké volnoběžné otáčky,
  • reakce plynu do 2000-2500 otáček, motor nelze dále vytočit,
  • motor při jízdě zhasne (po uvolnění plynového pedálu),
  • výskyt chybových kódů v paměti řídicí jednotky motoru,
  • svítí kontrolka motoru,
  • hlasitý provoz motoru při vyšší rychlosti,
  • nedostatek síly motoru.

Kontaminované čerpadlo

Základním důvodem poškození vstřikovacího systému je nízká kvalita použitých paliv nebo vysoký obsah nečistot v palivovém systému. Palivový filtr, který je příliš zřídka měněn nemůže zastavit znečišťující látky, které jsou obsaženy v dnešních moderních palivech. 

Parafíny či jiné nečistoty mohou přes špatný filtr paliva projít skrz do vstřikovacího čerpadla, což má za následek tvorbu malých kovových součástek a následně vedou k zadření čerpadla.

Pro Mitsubishi Pajero 3.2 DiD se doporučuje vyměnit palivový filtr s výměnou motorového oleje, tj. nejlépe každých 10 000 kilometrů. Rozhodně se nevyplatí šetřit. Doporučujeme použít filtry nejvyšší kvality, např. palivový filtr BOSCH číslo: 1 457 434 459.

Čerpadlo je poškozeno – kontaminováno

K poškození čerpadla může přispět také poškození palivové nádrže. Již po 5 letech se v kovové palivové nádrži může začít drolit ochranná vrstva. Částečky této vrstvy se pak přes palivo a palivový filtr dostávají do čerpadla. To přispívá k jeho poškození. 
Vadu palivové nádrže lze zkontrolovat vypuštěním obsahu ze spodní části palivového filtru do skleněné kádinky. Pokud je poškozena ochranná vrstva nádrže, budou viditelné kovové hobliny. Palivová nádrž by měla být v takové situaci vyměněna a zbývající prvky vstřikovacího systému by měly být důkladně vyčištěny.

Čerpadlo po vyčištění




Každé čerpadlo je po opravě kalibrováno na specializovaném zkušebním stanovišti.
Kalibrace je nutná pro zajištění správné funkce čerpadla. Repase čerpadel je ve srovnání např. s čerpadly CR odborně i časově mnohem náročnější, na evropském trhu můžete nalézt pouze několik společností, které si dokáží s tímto typem poradit kvalitně a přesto cenově výhodně. Výsledek správné funkčnosti tohoto čerpadla je protokol, který dostanete vždy.

Čerpadlo po vyčištění

Hlavní příčiny poškození čerpadla v Mitsubishi Pajero 3.2 DiD se můžete dočíst v našem článku. Na nabídku našich vstřikovacích čerpadel se podívejte zde.