Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Zanesení palivového systému, jeho příčiny a řešení

calendar28.06.2021

timer4 min

userTomáš

Čistota motoru, vstřikovačů a palivové soustavy včetně nádrže je klíčová pro správné fungování automobilu. Na trhu najdete celou paletu produktů na čištění vstřikovačů. Tato drahá aditiva však neřeší jádro problému, kterým je kontaminace paliva šponami z čerpadla, nečistý palivový filtr nebo kontaminace nádrže. Oddalováním řešení příčin se vám oprava pouze prodraží, ale nevyhnete se jí.

Na fotografii vidíte znečištěný vstřikovač

Zanesené vstřikovače neměňte po jednom

Z praxe víme, že nemá smysl měnit vadné vstřikovače po jednom, protože je jen otázkou času, kdy selže další. Pokud zjistíte, že váš automobil má vadný vstřik, důrazně doporučujeme zkontrolovat i ostatní vstřiky, stav palivové nádrže a celého palivového systému. V případě znečištění je nechte vyčistit spolu s palivovým vedením. Předejdete tím mnohem dražší repasi nebo výměně ostatních vstřiků. Pokud to neuděláte, tak se jednotlivé součástky mohou zadřít a zničit, vaše auto bude mít vysokou spotřebu, nízký výkon a brzy přestane jezdit úplně.  

Znečištěný vstřikovač


Mnohdy totiž není problém samotné opotřebení vstřikovače, ale opotřebení vysokotlakého čerpadla, které pouští kovové špony do palivového systému. Vyměníte-li pouze jeden vstřik, problém nevyřešíte a často dojde ke zničení ostatních vstřiků. A následně i toho repasovaného. Pokud vyměníte vstřiky, ale neřešíte pravou příčinu, kterou je třeba opotřebované čerpadlo, může se scénář se vstřikovači opakovat klidně každý rok.  

Z čerpadla do palivové nádrže se mohou špony dostat vedením nespotřebované nafty z railu. K další kontaminaci nádrže může dojít během tankování paliva, kdy dochází k vniku cizích částeček do palivové nádrže. Ty se obvykle drží při dně palivové nádrže. Doporučujeme tedy nevyjíždět nádrž nikdy úplně do prázdna, protože palivové čerpadlo potom nasává hlavně nečistoty, které se drží při dnu.

Máte v pořádku palivový filtr?

Výměna palivového filtru stojí pár stovek. Pokud ji zanedbáte, může dojít k poškození palivového čerpadla, vysokotlakého vstřikovacího čerpadla a následně i vstřiků. Výrobci obecně doporučují jeho výměnu po každých 90 tisících kilometrech, někteří extrémisti jej mění s každou výměnou oleje. My doporučujeme měnit palivový filtr po 50 tisících kilometrech.   

Pokud chcete mít správně fungující vstřikovače, tak je naprosto zásadní měnit palivový filtr pravidelně. Nebudete-li filtry pravidelně kontrolovat a měnit, tak může dojít k protržení vnitřní části filtru a proniknutí částeček, které mohou způsobit zadření palivového a/nebo vysokotlakého čerpadla. Při zadírání komponent dochází k produkci kovových pilin, které celý problém jen zhoršují. 

Poškozené vstřikovače mohou poškodit další díly 

Vadný vstřikovač se projevuje tím, že pouští buď příliš mnoho, nebo příliš málo paliva. Moderní automobily, které se pyšní vysokými výkony a nízkými emisemi, vyžadují dokonale přesné vstřikovače, které dokážou palivo dávkovat velmi jemně a zajistit jeho nejlepší rozprášení pro dokonalé spálení paliva.

 ● Zanesený vstřikovač bude dávkovat málo paliva do válců, což povede ke slabým výkonům, pomalé akceleraci, váhavému chodu motoru, obtížnému startování. Rovněž nesmíme opomenout daleko vyšší namáhání ostatních vstřikovačů, které někdy kompenzují nižší výkon vadného vstřiku.

 ● Mechanicky poškozený vstřikovač bude naopak protékat, půjde z něj příliš mnoho paliva do válce, kde se nestihne spálit. Vozidlo bude dýmit a spotřeba půjde nahoru. To vede k nadměrné karbonizaci ostatních součástí motoru, špatnému spalování a může dojít i ke zničení EGR ventilu a DPF filtru. Zničený vstřikovač napáchá opravdu mnoho škod. 


Máte poškozený vstřikovač, čerpadlo nebo EGR ventil? Neváhejte se na nás obrátit na zákaznické lince. Poradíme vám s výběrem vhodného náhradního dílu.