Jak repasujeme vstřikovač SIEMENS Piezo PPD - AutoNorma

Jak repasujeme vstřikovač SIEMENS Piezo PPD 03G130073T a 03G130073D?

Výrobce tohoto Piezo PD vstřikovače neuvolnil na trh náhradní díly potřebné k opravě a tím nás donutil přijít s vlastním řešením.

Tato generace PD vstřikovacích trysek je vybavena systémem řízení vstřikovací trysky pomocí speciálního piezoelektrického krystalu, který pak působí na hydraulický převodník a indukuje vstřikování paliva do spalovací komory motoru. Tento piezoelektrický krystal je vytvořen z alternativně uspořádaných piezoelektrických křemenných a kovových plátků.

Dle výrobce Siemens VDO je tato PD tryska nerepasovatelná.

Hlavní příčinou poškození Piezo Pumpe Düse SIEMENS Piezo 03G130073T a 03G130073D je znečištěný palivový systém. Závada na voze se projevuje zhasnutím motoru a následným blikáním kontrolky žhavení a hláškou „Motor do dílny“. Dále není možné opětovně motor nastartovat. V tomto případě mohou být vstřikovače zkratovány.

Siemens Piezo

Vyčištění vstřikovačů ve většině případů nepostačuje k tomu, aby vůz správně fungoval.

Nejporuchovější typy byly u vozidel vyrobených do konce roku 2007, vstřikovací jednotky byly označeny 03G130073D a 03G130073M. Výrobce vozů svolal vozidla na tzv. kulanci, kdy vstřikovací jednotky vyměnil na své náklady za nové produkty, které označil novými výrobními čisly a to 03G130073S, 03G130073T a 03G130073TX.

Nejčastějšími vozy, u kterých se tato závada objevuje jsou:

  • VW Passat B6 2.0TDI
  • Škoda Octavia RS 2.0TDI
  • Audi A4 2.0TDI
  • Seat Altea 2.0TDI

Kódy motorů: BRD, BKD, BMR, BUZ, BRD, BMA, BMN, BKP, BRP, BRE, BLB.