Repase vstřikovačů Common Rail Delphi
Každý vstřikovač je demontován na součástky z prvovýroby. Následně probíhá čištění těchto všech součástek pomocí ultrazvukové čističky.
Obr: Čištění dílů vstřikovače v ultrazvukové čističce
Jednotlivé součástky jsou následně prověřeny pod mikroskopem. Selekcí neprojdou žádné díly, které neodpovídají kvalitou shodnou s kvalitou nového dílu. Pokud je možné některé prvky vstřikovače znovu použít jsou odděleny od nevyhovujících dílů a následně opracovány. Nevyhovující součástky vstřikovače jsou nahrazeny součástkami novými od výrobce Delphi.
Původní ventilek Delphi, který nejvíce trpí na poškození u výrobce Delphi je u nás nahrazen vždy ventilkem novým.
Vstřikovače jsou montovány dohromady pomocí specializovaných nástrojů výrobce.
Dalším významným problematickým prvkem je koncovka vstřikovače. Ty jsou poškozeny z důvodu špatně zkonstruovaného vstřikovacího čerpadla.
Koncovka vstřikovače Delphi a ventilek
Jakmile jsou všechny součástky na jednom místě, vstřikovač je zkompletován vyškoleným personálem.
Na testovací stanici je vstřikovač podroben těmto dílčím testům:
- Vysokotlaká zkouška těsnosti s měřením přetečení bez řízení vstřikovače
- Měření vstřikovací dávky a přetečení při plném zatížení
- Měření injekční dávky při volnoběhu
- Měření počáteční dávky
- Měření charakteristik přírůstku dávky v závislosti zvyšujícím výkonu
- Zkouška odezvy vstřikovače - zkouška zpoždění od aktuálního signálu po skutečné otevření vstřikovací trysky
- Test rozptylu paliva
- Kódování, určíme nový kód C2i (16 znaků) nebo C3i (20 znaků) pro vstřikovač Delphi Common Rail
Bádání mikroskopických rozdílů na jednotlivých dílech vstřikovače
Vše je nachystáno pro složení vstřikovače Bosch