Repasované autodíly přímo od zdroje
basket 0

0 Kč

V košíku zatím nic nemáte

Jak repasujeme brzdové třmeny?

calendar13.04.2022

timer3 min

userTomáš

Brzdové třmeny mají za úkol chránit naši bezpečnost při jízdě. Tuto součást má každé osobní a nákladní vozidlo, a proto je jich na trhu více druhů. Každý brzdový třmen však funguje na stejném principu, využívající píst, který je po ztlučení brzdového pedálu, vysouván z komory a přitlačován na brzdovou destičku. Ta následně vytváří tlak na brzdový kotouč, což má za příčinu brždění. Píst je poháněn brzdovou kapalinou nebo vzduchem.

Popis brzdového třmenu




Jak již bylo zmíněno, tak brzdový třmen se potýká s velkou dávkou nečistot a mechanického opotřebení.

Nejčastější závadou na třmenu je opotřebení pryžových těsnění v komoře pístu.

Dále se velmi často brzdové čelisti potýkají s korozí, která je způsobená převáže jízdou v zimě, kdy je na vozovce vyšší koncentrace solí a vody. Koroze může narušit pevnost čelisti, a hlavně se z ní stává další zdroj nečistot. Ty mohou následně ovlivnit hybnost celého třmenu a může dojít k zablokování dílu. Poté je nutná výměna celého dílu.

Popis brzdového třmenu

Rozborka součástek brzdového třmenu


Rozborka součástek brzdového třmenu

Vadný brzdový třmen se může projevit například:

  1. Zablokováním mechanismu ruční brzdy.
  2. Značným prodloužením brzdné dráhy vozidla.
  3. Únikem brzdové kapaliny v oblasti brzdového třmenu.
  4. Pískáním kol při brždění.
  5. Zápachem při brždění.
  6. Nadměrným zahříváním brzdného kotouče.

Repase brzdových třmenů

Začíná z diagnostiky starých dílů. Odborně vyškolený personál prověří jejich kondici a ohodnotí funkčnost. Prověřené díly jsou následně demontovány a veškeré staré a následně nepoužitelné komponenty jsou odstraněny. Pro komponenty brzdových třmenů je nutné podstoupit vysokotlaké, nebo chemické čištění, které zbaví díly koroze, mastnot a nečistot. Dále se díly galvanizují, aby se zvýšila jejich povrchová odolnost. Takto připravené díly se následně odborně kompletují. Chybějící, nebo vadné díly jsou nahrazeny novýma originálníma. Většinou se jedná o mosazné odvzdušňovací ventily, těsnění komor pístů anebo samotné tělo pístu. Repasované díly se následně důkladně testují na stolicích, kde musí projít 2000 cyklů maximálního brzdového zatížení. Test je také doplněn o test odolnosti povrchu, kdy se ponechává repasovaný díl v komoře s působením vodní páry s obsahem různých solí, či oxidů.

Rozborka součástek kotoučové brzdy


Rozborka součástek kotoučové brzdy


Nabízíme celou řadu brzdových třmenů. Jsme specialisté v repasi a neustále náš sortiment rozšiřujeme. Podívejte se, co vše v naší nabídce najdete. V případě potřeby nás kontaktujte na naší zákaznické lince.