Nepropásněte dnešní slevy ve výši až 40%
Do konce zbývá:

Chladiče výfukových plynů EGR - AutoNorma

Chladiče výfukových plynů EGR

Ventil EGR (Exhaust Gas Recirculation) je dnes součástí téměř každého vozidla s dieselovým motorem. Funkce EGR ventilu umožňuje snížení emisí výfukových plynů vznětových motorů a také snížení spotřeby paliva. Jedná se o zařízení, které vrací uměřené množství spalin zpět do sacího agregátu motoru ...

Zobrazit více

Ventil EGR (Exhaust Gas Recirculation) je dnes součástí téměř každého vozidla s dieselovým motorem. Funkce EGR ventilu umožňuje snížení emisí výfukových plynů vznětových motorů a také snížení spotřeby paliva. Jedná se o zařízení, které vrací uměřené množství spalin zpět do sacího agregátu motoru a tím sníží teplotu spalování, jelikož se sníží množství kyslíku ve směsi paliva.

Do automobilů se tato součástka začala montovat s příchodem normy o emisích Euro 3. Od doby zavedení EGR ventilů se jejich systém vyvinul, a proto jsou dnes téměř všechny díly ovládány pomocí elektronicky hlavní řídící jednotkou motoru.

Nahromadění sazí je největším problémem způsobujícím selhání systému EGR ventilu. Saze se nejčastěji usazují v oblasti klapky, pomocí které ventil reguluje množství spalin, které vrací zpět do motoru. Nadměrné množství karbonu v EGR ventilu může vznikat dlouhodobým provozem vozidla v nižší hodnotě akcelerace, kdy komora ventilu začne být karbonizována. U poruchy této součásti lze pozorovat pomalý nástup příznaků až po konečné selhání. To vše je způsobeno pomalým usazováním sazí a znemožnění pohybu klapky EGR ventilu. V některých případech může klapka zůstat otevřená anebo se celá zasekne a může docházet k poškození sání motoru.

Nejvyhledávanější značky

Najděte díl podle Vašeho vozu


Produkty