Tomáš poradí
+420 731 447 502 (Ve všední dny od 8:00 do 17:00)
Vstřikovací palivové čerpadlo je jedna z klíčových komponent celého spalovacího motoru a často velmi drahá součástka na výměnu, dojde-li k jeho poruše. Hlavním úkolem vstřikovacího palivového čerpadla je pod vysokým tlakem dodávat palivo z nádrže do spalovacích komor motoru. Častokrát funguje velmi spolehlivě a přežije celý zbytek automobilu. V článku se dozvíte, jak předcházet jeho poruchám.
Práce palivového čerpadla v nádrži je jednoduchá. Elektromotor otáčí lopatkami turbíny, která přes sítko nasává palivo z nádrže a přes filtr jej čerpá do vstřikovacího čerpadla. Vstřikovací čerpadlo pak tlačí palivo přes vstřikovače do válců motoru. Plnící tlak v celém režimu provozu udržuje přetlakový ventil. Méně často bývá palivové čerpadlo umístěné uvnitř palivové nádrže nahrazeno podtlakovým podávacím čerpadlem přímo v konstrukci vstřikovacího čerpadla.
Pohon čerpadla zajišťuje motor přes vačkovou hřídel ventilového rozvodu nebo vlastní pohon ve skříni vstřikovacího čerpadla. Většinou se používají pístová čerpadla. Protékající palivo vstřikovací čerpadlo chladí a částečně maže (nafta o něco více nežli benzin).
Mezi nejčastější příčiny poruch vstřikovacího čerpadla patří obecně znečištění palivové soustavy rzí, nečistotami nebo sedimentem z nádrže nebo palivového filtru.
Před instalací nového palivového čerpadla je nutné provést správnou diagnostiku, která potvrdí nebo vyvrátí, že poruchu motoru způsobuje opravdu nefunkční vstřikovací čerpadlo. Pokud je nutné vstřikovací čerpadlo vyměnit, ujistěte se, že je palivový systém včetně nádrže čistý. Chcete-li ušetřit na ceně, nikoliv však na kvalitě, pořiďte si repasované čerpadlo. V tomto článku se dozvíte, jak palivová čerpadla repasujeme.