Repasované autodíly přímo od zdroje
search basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Obecné informace o kódování vstřikovačů

V minulosti byly vstřikovače nafty obecně považovány za plug and play. Díky příchodu systémů typu Common Rail si autodílna nemůže být jistá, zda má být vstřikovač kódován nebo ne.

Common Rail vstřikovací systémy nabízejí oproti svým předchůdcům řadu výhod: lepší výkon, nižší spotřebu paliva a tišší provoz motoru. Další hlavní výhodou systému Common Rail je jeho schopnost podstatným způsobem snižovat emise, což jsou fráze, které má každý Eurocrat na rtech.

Tak proč vstřikovací kód?

Kód vstřikovače, známý jako IMA kód (Bosch a Siemens) nebo kalibrační kód (Delphi), je kód, který je naprogramován na ECU pro přesnou komunikaci a řízení vstřikování. Kvůli stále rostoucím emisním předpisům a přísnějším limitům museli výrobci vozidel přesněji řídit tok paliva vstupující do motoru, aby optimalizovali účinnost spalovacího procesu a regulovali emise v přijatelných mezích...

Výkon

V některých systémech je možné odjet a všimnout si žádných rozdílů. Pokud injektory nebyly kódovány, je nepravděpodobné, že by zákazník dosáhl optimálního výkonu vozidla. Vady se mohou objevit až po dlouhé době.

Bez startu

Pokud nezadáte vstřikovací kód v novějších systémech, vozidlo se nespustí

Slabý / nepravidelný chod motoru

Protože injektory nejsou kódovány, řídicí jednotka pokračuje v dávkování, jako by předchozí injektor byl stále přítomen, což může vést ke špatnému výkonu.

Jak zjistím, že vstřikovač, který jsem koupil, musí být nakódován?

Delphi
Vždy je vyžadováno kódování vstřikovacího motoru DELPHI common rail. Typický kód se skládá ze 16 alfanumerických znaků (injektory C2i) nebo 20 znaků pro novější aplikace (injektory C3i). Kód je obvykle na hlavě injektoru.

Denso
Vstřikovače DENSO Common Rail - Obvykle musí být kódovány všechny, ale některé starší verze ne. Typický kód je 16-24 alfanumerických znaků v závislosti na značce vozidla. Kód je obvykle umístěn na konektoru injektoru. Pro tuto informaci můžete také použít QR kód vstřikovače.

Siemens VDO
Vstřikovače Common Rail od VDO / Siemens - V současné době musí být kódovány pouze aplikace VW. Typický kód je 6 číslic a je umístěn na hlavě injektoru.

Bosch
Vstřikovače Common Rail BOSCH - zpravidla musí být všechny kódovány. Některé starší verze však nemusí být kódovány. Pokud je k dispozici kód IMA, je nutné kódování. Typický kód je 6-10 čísel a je umístěn na hlavě injektoru.

Poznámka - Výše ​​uvedené informace o kódování platí pro nové vstřikovače nafty. Repasovaný vstřikovač prodávaný autorizovaným servisním technikem má nový kalibrační kód, který je obvykle připojen k injektoru ve formě nálepky nebo štítku. Tento kód je také umístěn na výstupním testovacím protokolu.