Obecné informace kódování vstřikovačů - AutoNorma

V minulosti byly obecně dieselové vstřikovače považovány za plug and play. Nicméně protože příchodu obyčejných železničních dieselových systémů, a podle pořadí obyčejní železniční injektory, garáž může často být zanechaná zmatená nebo nejistá, jak a zda Injector potřebuje kódování nebo ne.

Vznětové systémy Common Rail nabízejí řadu výhod oproti tradičním dieselovým systémům, jako je lepší výkon, nižší spotřeba paliva a tišší motory. Další významnou výhodou systému společného železničního systému je jeho schopnost jedinečně snížit emise, bzučící slovo na rtech každého eurokrata.

Tak proč kód vstřikovače? Kód vstřikovače, typicky známý jako IMA kód (Bosch a Siemens) nebo kalibrační kód (Delphi), je kód, který je naprogramován na ECU pro přesnou komunikaci a řízení vstřikování. S stále rostoucími emisními právními předpisy a zpřísňováním limitů byli výrobci vozidel nuceni přesněji kontrolovat tok paliva vstupujícího do motoru, aby optimalizovali účinnost procesu spalování a regulovali emise v přijatelných mezích ...

Kódování IMA je průmyslovým standardem: Injector Menge Abgleichung (ofset injektoru). Když vstřikovač projde testem OE, vygeneruje kód IMA, který identifikuje, kde v oblasti tolerance je montáž jehly a trysky přizpůsobena, což umožňuje ECU odpovídajícím způsobem měnit palivo a optimalizovat výkon motoru.

Neschopnost kódovat vstřikovače může mít za následek několik problémů:
Výkon - V některých systémech může být možné odjet a nepozorovat žádný rozdíl. Ve skutečnosti, pokud nebyly vstřikovače kódovány, je nepravděpodobné, že by zákazník dosáhl optimálního výkonu vozidla. Závady se mohou projevit až po delší době.
Bez startu - V novějších systémech, pokud nezadáte kódy vstřikovače, vozidlo se nespustí
Slabý / nepravidelný běh motoru - protože vstřikovače nejsou kódovány, ECU bude pokračovat v dávkování, jako kdyby byl předchozí vstřikovač stále přítomen, což může způsobit špatný výkon.

Jak zjistím, zda vstřikovač, který jsem zakoupil, potřebuje kódování?
DELPHI Common Rail vstřikovače – Vždy vyžadují kódování motoru. Typický kód je 16 alfanumerických znaků (C2i vstřikovačů) nebo 20 znaků pro novější aplikace (vstřikovače C3i). Kód se obvykle nachází na hlavě injektoru.
DENSO Common Rail vstřikovače - zpravidla všechny vyžadují kódování, i když některé velmi rané verze nemusí. Typická délka kódu je 16-24 alfanumerických znaků závislých na značce vozidla. Kód se obvykle nachází na konektoru vstřikovače. K těmto informacím můžete také použít QR kód, který najdete na vstřikovači.
VDO / Siemens Common Rail vstřikovače - Pouze aplikace VW v tuto chvíli vyžadují kódování. Typická délka je 6 číslic a nachází se na hlavě injektoru.
BOSCH Common Rail Injectors - zpravidla všechny vyžadují kódování, i když některé starší verze nemusí, v jednoduchých termínech, pokud je IMA kód přítomen, pak vstřikovač bude potřebovat kódování. Typická délka kódu je 6-10 číslic a nachází se na hlavě konektoru vstřikovače.
N.B. - Výše ​​uvedené informace o kódování se týkají nových dieselových vstřikovačů. Repasovaný vstřikovač, pokud je zakoupen od autorizovaného servisního technika, bude mít také nový kalibrační kód, který je obvykle připevněn k injektoru jako nálepka nebo štítek.