FAQ - AutoNorma

Repasované autodíly – samotné opravy & repase

1. Co to je repase?
Repase – výklad Wikipedia: „Repase je rozebrání nějakého zařízení, stroje a podobně, jeho prohlídka a renovace a opětovné sestavení do provozuschopného stavu. Repase se mnohdy provádí například v rámci ukončení zkušebního provozu anebo u zařízení, které fyzicky nebo morálně dožívá (často ji lze ztotožnit s generální opravou či rekonstrukcí). V rámci repase mohou být některé součásti nahrazeny novými, popřípadě očištěny, prohlédnuty, opraveny, zbroušeny, natřeny či jinak ošetřeny. Pro některé rutinní typy repasí existují i speciální repasní sady nářadí a náhradních dílů.
O repasích se mluví například v případě přestavby strojů (např. starších počítačů – repasovaný počítač, psacích strojů, lanovek a výtahů, turbín a dmychadel, motorů, dopravních prostředků), hydrodynamických měničů pro automobily, filtrů, průtokových měřičů či ohřívačů, akumulátorů a akumulátorových baterií, nábytku, oken a dveří, portálů, fasád či zdí, dlažeb či schodišť, obkladů, krbů, svítidel atd.
Repasovaná zařízení a objekty bývají často levnější než nové, mnohdy se repase provádějí také kvůli uchování historické hodnoty a funkčnosti dožívajícího zařízení či objektu, popřípadě zároveň k jejich modernizaci.“
Hlavní výhodou repasovaných produktů tedy je cena při zachování užitné hodnoty dílů. Vytvořili jsme si vlastní způsob, jak repasované produkty skladovat, distribuovat a zachovávat v našem koloběhu. Vykupujeme použité díly, repasujeme je, skladujeme a díky webovým aplikacím a prodejcům dodáváme lidem. Další významnou výhodou repasování je úspora životní prostředí.

2. V čem se liší repasovaný autodíl oproti novému?
Repase se oproti novému dílu liší v jedné věci, v ceně.

3. Jak se liší repasované zboží od použitého zboží koupeného na inzerát?
Hlavní rozdíl mezi repasovaným autodílem a starším kusem koupeným od jednotlivce na inzerát je v poskytované záruce. Na repasované zboží poskytujeme záruku 1 rok s možností si dokoupit delší období. Uplatnění záruky je u firmy jakožto prodejce mnohem snazší ve srovnání s uplatněním záruky u konečného spotřebitele.
Použité zboží nabízí častokrát konečný spotřebitel v okamžik, kdy zjistil, že se u něj začínají projevovat závady nebo je nefunkční. Repasované díly jsou před prodejem plně otestovány, existuje pouze minimální riziko vady výrobku.
Rovněž velkou výhodu při nákupu repasovaných autodílů získávají firmy. Na veškeré naše zboží dostanete daňový doklad s rozepsaným DPH, který můžete vložit do nákladů.

4. Vaše ceny jsou zajímavé, repasujete vůbec vše, co je zapotřebí?
Ano, každý kus je rozebrán na součástky s následným vyhodnocením jejich stavu. Veškeré součástky, které jsou poškozeny nebo mají potenciál se v brzké době poškodit, měníme za nové nebo je opravujeme. Našim zákazníkům šetříme finance několika způsoby. Jedním z nich je zásada, že správně fungující součástky neměníme za nové. Nyní se dostáváme k zásadnímu faktu, jak šetříme náklady při repasi. Jsme schopni opravit různé senzory, rozdělovací hlavy, písty, korpusy, spojky, motorky, cívky, řídící jednotky, piezo články, různé kovové části apod. a ušetřit tak značné náklady oproti výměně za nové součástky. Autorizovaná servisní střediska se těmto možnostem vyhýbají, neboť profitují na vytvořené marži z montáže nových součástek. Zbytečné navyšování ceny není našim standardem. Naše ceny jsou lukrativní také z toho důvodu, že na místní poměry máme významnější podíl na trhu a vyšší objem našich zakázek tlačí naše provozní náklady a nákupní režie dolů.

5. Jaký je původ zboží?
Jak je tomu dnes v téměř každém oboru, naše repasované autodíly jsou směsicí součástek vyrobených v mnoha zemích světa. Staré kusy získáváme nejčastěji ve specializovaných sběrnách použitých autodílů a autovrakovištích hlavně na území západních zemí EU. Většinou se jedná o zánovní vozidla poničené při autonehodě. Důležité je respektovat fakt, že námi vykupované díly nebyly důvodem k likvidaci vozidla a jejich kondice je častokrát mnohonásobně zdravější než kondice dílů v jiných ojetých vozidlech. Jedná se tedy o materiál, který už se považuje za neužitečný, v podstatě je to odpad. My díky našemu repasnímu procesu vracíme těmto starým autodílům život, čímž šetříme životní prostředí (při repasi zůstává až 80 % původních materiálů znovu použito). Dále získáváme staré díly z tržního cyklu (pomocí vratných kaucí nebo výkupů od našich zákazníků).
6. Používáte nové a originální díly?
Ano, při repasování používáme nové a originální díly. Je tomu tak hlavně v případě, že původní součástka již není repasovatelná.

7. Co vše vlastně nabízíte?
U nás zákazníci pořídí následující repasované díly pro osobní, dodávkové i nákladní automobily, těžkou techniku, zemědělské a důlní stroje, lodě:
turbodmychadla (mechanické i elektronické řízení, typu VNT VGT) a jejich součástky (cartridge, ložiskové středy, hřídelky, aktuátory atd.) výrobců Garrett, KKK, BorgWarner, IHI, Holset, Mitsubishi, Toyota, skladem vedeme více než 1000 kusů různých typů.
- servořízení, hřebeny řízení, servočerpadlasloupky řízení (mechanické i elektronické typy), také uváděné pod zkratkou EPSEHPS výrobců TRW, Valeo, ATE, Delphi, Koyo, Hitachi, Hella, Bosch, SKF atd. skladem vedeme stovky kusů na výměnu.
filtry DPF (Diesel Particulate Filter), FAP (Filtre a Particules), SCR (Selective Catalytic Reduction), které vedeme i skladem na výměnu.
- brzdové třmeny výrobců Knorr, Wabco, Meritor, SAF, BPW, Haldex, TRW a dalších renomovaných výrobců.
Specializujeme se na repase elektronických dílů, především na ECU (=electronic control unit),
• Řídící jednotky motorů, ABS/ESP, automatických převodovek, servořízení, komfortní či palubní sítě.
• Přístrojové desky nebo-li štíty (=palubní desky), laicky řečeno tachometry, navigace a další sofistikované elektronické díly.
Senzory / snímače Nox.
Podávací moduly pro vstřikování močoviny – AdBlue.
Disponujeme technologiemi pro repase řídících jednotek výrobců: Bosch, Delphi, Denso, Siemens VDO, Continental VDO, Lucas, Magneti Marelli, Visteon, Sagem, Toyota, Wabco, Ford, Fomoco, GM, ATE, TRW, atd.
• Navštivte také : https://www.ecuservis.eu/ 
Repasujeme všechny typy vstřikovacích zařízení pro dieselové motory:
vstřikovací čerpadla typu VP, VE, VA výrobce Bosch.
vysokotlaká čerpadla CR (= Common Rail) typu CP1, CP2, CP3, CP4, DPF1, DFP3, DFP6, HP2, HP3.
vstřikovače CR (= Common Rail) typu elektromagnetické i ovládané piezo článkem.
PDE (Pumpe Düse Einheit), laicky pédečka, výrobců Bosch a Siemens VDO.
UIS a další typy vstřikovacích součástek výrobců Bosch, Delphi, Siemens VDO, Continental VDO, Denso, Zexel, Stanadyne, Cummins, Caterpillar, Yanmar. Skladem vedeme více než 5000 různých typů, pokrýváme více než 99% typu používaných v evropském vozovém parku.
- Naše portfolio jsme rozšířili o novinky: Tlumiče a kompresory pérováníEGR ventily (=chladiče výfukových plynů) a klimakompresory.

7. Repasujete přímo u vás v Opavě?
Ano, repasování čerpadel, vstřikovačů, turbodmychadel, servořízení a řídících jednotek je prováděno v Opavě. Pro uspokojení potřeb našich zákazníků využíváme i vlastních dodavatelů, kteří jsou specialisté na určité sortimenty.

Termíny dodání & objednávky repasů

1. Jak dlouho trvá zakázková repase nebo otestování vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů nebo turbodmychadla?
Standardní doba vyhotovení zakázkové repase je do 3 pracovních dní od obdržení zboží. Jestliže sjednáváme svoz nefunkčního dílu, je třeba počítat s 2 dny navíc, kdy je díl u přepravce. Některé produkty jsou časově náročnější na vyhotovení, proto vždy předem zákazníka upozorníme na tuto skutečnost tak, aby si dokázal naplánovat jeho následnou montáž. Určitě však doporučujeme koupi repasovaného dílu přímo z našeho skladu, jelikož se jedná o násobně rychlejší řešení za stejných cenových podmínek. Pouze je nutno uhradit vratnou kauci, která Vám bude ihned vyúčtována zpět po obdržení starého dílu. Nebo starý díl k nám prvně doručit, poté nepožadujeme zaplatit vratnou kauci.

2. Repasujete i stará rotační čerpadla nebo čerpadla typu Lucas Epic?
Repasí rotačních čerpadel a vstřikovacích čerpadel Lucas Epic se již nezabýváme.

3. Testujete všechna vstřikovací a vysokotlaká čerpadla, vstřikovače i turbodmychadla?
Testujeme Common railové sady, tedy vysokotlaká čerpadla a vstřikovače. Jedná se především o výrobce Delphi, Siemens VDO, Continental VDO, Denso a Bosch. Dále PD vstřikovače výrobce Bosch a Siemens VDO a řídící jednotky všech výrobců. U turbodmychadel se nejčastěji jedná o výrobce Garrett, KKK, BorgWarner, IHI, Holset a Mitsubishi. Pokud si nebudete jistí závadou svého dílu, využijte naši zákaznickou péči, která je Vám k dispozici od 8:30 – 17:00. Odpovědná osoba Vám vyjde maximálně vstříc a pokusí se zodpovědět veškeré Vaše dotazy.

4. Jak si mohu u Vás objednat repasované vstřikovací čerpadlo, vstřikovače nebo turbodmychadlo?
Hlavním údajem pro vytvoření objednávky na našich webových stránkách je číselné označení dílu, podle kterého si daný produkt dohledáte. Poté už Vám objednání produktu zabere zhruba 5 min času. Vyberete si jednu ze čtyř navrhovaných možností, která Vám nejvíce vyhovuje, a produkt vložíte do košíku. Doplníte fakturační a dodací adresu a případě zvolíte, že chcete zajistit svoz nefunkčního dílu zdarma. Dále už Vás budeme kontaktovat o průběhu celé zakázky.

5. Máte všechny produkty opravdu skladem? Jaká je doba dodání pokud skladem není?
Většinu nejobrátkovějšího sortimentu vedeme skladem. Máme také spoustu dílů ve výrobě a jsme schopni zareagovat v případě poptávky či objednávky a vyhotovit tyto díly do 24 – 48 hodin. Pakliže nemáme produkt skladem, navrhujeme zakázkovou repasi poškozeného dílu.

6. Pokud bude můj díl neopravitelný, máte řešení?
99,5 % veškerých dílů je repasovatelných. Pokud Váš díl nebude neopravitelný, poskytneme Vám ze skladu náš kus a připočteme k němu kauci. Tyto případy jsou velmi ojedinělé.

7. Jestliže jsem plátce DPH ze Slovenska, budete účtovat opravu s DPH?
Pokud dodáte fakturační údaje včetně platného DIČ pro ověření registrace, budeme fakturovat částku netto, tedy bez DPH. Při osobním odběru můžete také platit měnou EURO. Zboží zaslané na dobírku budete platit vždy ve Vaší měně.

8. Když neznám číselné označení poškozeného dílu, dokážete mi poradit?
Pokud neumíte zajistit číslo poptávaného dílu, připravte si značku – model - rok výroby a kód motoru auta. Prostřednictvím našeho eshopu byste měli najít svůj produkt. Neváhejte se na nás obrátit formou hovoru, emailu nebo chatu.

9. Dostanu k zakoupenému produktu i příslušenství?
K mnoha sortimentům dodáváme i příslušenství, např. k turbodmychadlům těsnění.

Doprava a svoz vratných dílů

1. Jak funguje svoz?
Svozy vratných a nefunkčních dílů na test zajišťujeme po celé ČR i SR ZDARMA. Aby svoz proběhl následující den od vytvoření objednávky, je potřeba objednávku vytvořit do 17:00. Sjednání svozu je rychlé a zcela jednoduché. V objednávce na našich webových stránkách se Vás ptáme, zda chcete zajistit svoz a na jaké adrese. Zvolíte si tuto možnost a doplníte správnou adresu. Zboží je k nám doručeno následující den od jeho vyzvednutí.

2. Musím vratný/nefunkční díl zabalit?
Vratné či nefunkční díly, které svážíme prostřednictví přepravce, musejí být důkladně zabaleny. Dbejte prosím na preciznost zabalení, vyhnete se tak možným komplikacím, které mohou vzniknout. 

3. Svážíte zdarma také na Slovensku?
Ano, nefunkční díly svážíme zdarma i po celém Slovensku. Svozy probíhají maximálně do 48 hodin od sjednání.

4. Mohu Vám zaslat vratný díl libovolnou přepravní společností?
Ano, ať už se jedná o vstřikovací čerpadlo, vstřikovače, turbodmychadlo, servořízení, tlumič, EGR ventil, Adblue řídící jednotku, DPF či jiný díl z naší nabídky nám můžete zaslat libovolnou přepravní společností. Adresu provozovny naleznete na našich webových stránkách v sekci KONTAKT.

Autoservis a servisní slevy

1. Poskytujete slevy?
Naši stálí zákazníci mají výrazné slevy napříč všemi sortimenty, možnost splatnosti, obratových bonusů, přednostního řešení reklamací. Jste koncový zákazník a chcete výhodnější cenu? Doporučte nás Vašemu servisu a získáte taktéž jednorázovou slevu. Stačí, abychom fakturovali na Váš servis.


2. Co musím udělat, abych slevu obdržel?
Stačí se registrovat na našich webových stránkách. Poté Vám bude automaticky přidělena slevová skupina a ihned se Vám prokreslí zvýhodněné ceny.

3. Mohu Vám přistavit celé vozidlo?
Ano, můžete nám přistavit celý vůz. Pro naše zákazníky zajišťujeme komplexní služby včetně demontáže a montáže námi repasovaného produktu, který si zákazník u nás zakoupil. Stačí nás předem informovat a my Vám stanovíme přesný termín přistavení vozidla a předběžnou kalkulaci servisních prací spojených s demontáží a montáží zakoupeného produktu


4. Máte po republice i více poboček a servisních míst?
Po celé ČR a SR spolupracujeme se stovkami autoservisy, které plně využívají naše služby. Jestliže si přejete kompletní servisní služby a máte to k nám do Opavy daleko, doporučíme Vám kvalitní autoservis, který splní Vaše požadavky. Pobočku a výdejní místo máme pouze v Opavě. Abychom byli k našim zákazníkům blíže, zajišťujeme svozy nefunkčních dílů po celé ČR a SR zdarma.

Vratné kauce

1. Co když dodám nekompletní nebo rozebraný vratný díl?
Vratné díly by měly být kompletní a nerozebírané. Ovšem existují výjimky, kdy jsme schopni posoudit i rozebraný díl a vratnou kauci tak uznat. Nejdůležitější je, aby byl vratný díl kompletní. Jestliže tomu tak není, budeme Vás kontaktovat a vyžádáme si dodání chybějících komponentů. Pokud tak neučiníte, vratný díl nepřijímáme. Podmínky pro vrácení starých dílů uvádíme na našich webových stránkách: https://www.autonorma.cz/files/srazkovy-cenik-web.pdf

2. Kdy a za jakých podmínek neúčtujete vratnou kauci?
Pokud dodáte vratný (zálohovaný) díl dříve, než Vám poskytneme repasovaný díl, nebudeme Vám účtovat vratnou kauci. Dále vratnou kauci neúčtujeme v případě, že repasujeme Váš díl.

3. Když předám při převzetí repasovaného produktu rovnou vratný díl přepravci, kauci neúčtujete?
Vratnou kauci neúčtujeme v případě, že vratný díl máme fyzicky u nás. Přepravní společnost pro nás zajišťuje pouze expedici, nikoliv posuzování vratných dílů.

Záruky na repasované produkty

1. Jakou u Vás dostanu záruku na repasovaný produkt?
Na veškeré repasované produkty poskytujeme záruku 12 měsíců, bez omezení ujetých kilometrů. Dále nabízíme možnost si záruku prodloužit.

2. Jak řešíte reklamaci?
Prvně nutno zmínit, že reklamace produktů zákazníky v horizontu od roku 2016 nepřesáhli meziročně hranici 2,5 %. Samotnou reklamaci se pro Vás vždy snažíme vyhotovit co nejdříve, obvykle to je do 5 pracovních dní. Zboží k reklamaci přijímáme s vyplněným reklamačním protokolem, který naleznete také zde: https://www.autonorma.cz/content/14-reklamacni-rad
Reklamované zboží nesmí mít poškozené plomby a nesmí mít jiné známky cizího zásahu.

3. Poskytujete záruku pouze na určité části dílu nebo na celek?

Záruku poskytujeme vždy na kompletní díl. Jelikož neprovádíme „částečné opravy“, je pro nás standardem ručit Vám za funkčnost celého produktu.