Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Tajný tip z autobazarů: VW Golf Plus 5 generace

calendar21.10.2022

timer9 min

userTomáš

Volkswagen Golf Plus páté generace je velmi praktickým a oblíbeným vozem, který však postupem času ustoupil moderním SUV. V Golfech Plus, stejně jako u celé řady vozů koncernu VW, se pod kapotou skrývají motory 2.0 TDI.


Zlaté časy praktických MPV a minivanů jsou, zdá se, nenávratně pryč. Vytlačila je módní SUV, která přinesla pseudoterénní zvýšené vozy s horší spotřebou, jízdními vlastnostmi i využitelností vnitřního prostoru. Racionálně uvažující řidič chce za své peníze dostat co nejvíce užitné hodnoty a hledá vůz, který mu bude s běžným servisem spolehlivě sloužit dlouhá léta. 

VW Golf se vyrábí jako hatchback i combi. Výroba začala v roce 1974 ve Wolfsburgu, dnes se jedná o globální vůz. Autorem původního designu pro hatchback je slavný italský designér Giorgetto Giugiaro. Sedan odvozený z Golfu se nazývá Jetta, u nás moc populární není, protože to je přímý konkurent Škody Octavia, to samé platí pro Golf Combi. V Octavii Combi je zkrátka více místa.

Úplně vlevo je klasický Golf hatchback páté generace. Po jeho pravici je nafouklý model Golf Plus, na prostředním dalším obrázku je Golf Jetta, což je sedan odvozený z Golfu a na posledním obrázku vidíme Golf v provedení Combi.



V současné době je na trhu již osmá generace Golfu. Všechny generace jsou skvělé, a proto bylo vyrobeno již přes 34 000 000 exemplářů v celkem 7 továrnách. My fandíme všem generacím. Spořiví řidiči by měli zpozornět, protože ceny páté generace Golfu padají hluboko pod magickou hranici 100 000 Kč. Právě tato generace podle nás představuje skvělý poměr mezi pořizovací cenou a komfortem pro cestující. 

VW Golf Plus V

Náš tajný tip je Volkswagen Golf Plus V, zvýšená varianta celosvětového bestselleru. V bazarech stojí jen o trochu více, než normální hatchback, ale nabídne více prostoru. Pokud jste někdy byli spokojeni s obyčejným Golfem, tak toto provedení má ještě více plusů.

Samotný VW Golf Plus V cílí na zákazníky, pro které je klasický hatchback Golfu nebo mini MPV Altea příliš malý a vůz jako VW Touran zase příliš velký. Oproti modelu Seat Altea má Golf Plus V výhody v mnohem jistějších jízdních vlastnostech, a navíc drží trumf v podobě posuvných zadních sedaček. 

Model VW Touran nabízí sice až 7 míst k sezení, má však pověst vrtošivého vozu, na kterýé se lepí závady.


Pořizovací cena nového Touranu se vyšplhalala daleko za hranici 800 000 už v roce 2005, takže ho volilo jako nový vůz málo českých motoristů. Dnes jsou v českých bazarech tato vozidla z dovozu značně olítaná a často v mnohem horším stavu za vyšší cenu, než bývá inzerován Golf Plus V, který je pomezí MPV a hatchbacku.

Ačkoli se to nezdá, tak Golf Plus V se na živo opravdu podobá minivanu a působí mnohem větším dojmem, než na fotkách. Čelní sklo je posunuté vpřed, záď je více strmá. Uživatelé chválí skvělou antikorozní ochranu, brzdy, ergonomii při ovládání vozu, pohodlná sedadla a v neposlední řadě bezpečnost.

Nejednalo se o pouhé zvednutí a natáhnutí vozu, celé panely karoserie byly upraveny pro tento model – například přední kapota je kratší, strmější, čelní okno větší a auto má i vyšší boky, což usnadňuje nastupování. V interiéru je samozřejmě více místa oproti klasické verzi, díky více vzpřímenému posedu na zadních sedadlech mají pasažéři přímo královský prostor.

Vlevo na fotografii je Golf Plus a vpravo vidíte klasický hatchback.

Vlevo na fotografii je Golf Plus a vpravo vidíte klasický hatchback.


Vlevo je Golf Plus a vpravo na fotografii vidíte klasický hatchback.

Velkou výhodou modelu je variabilita vnitřního prostoru. Kufr má základní objem 395 litrů a pyšní se dvojitou podlahou. Zadní sedadla se dají sklápět v poměru 2:1.

V Golfu Plus byl k dispozici velice oblíbený motor 1.9 TDI, který byl později nahrazen 2.0 TDI. Berte jeden z těchto motorů a budete spokojeni.    

Kufr Golfu Plus bude stačit všem, kromě těch, kdo někdy vlastnili Škodu Octavia Combi.

Kufr Golfu Plus bude stačit všem, kromě těch, kdo někdy vlastnili Škodu Octavia Combi.

Kufr Golfu Plus bude stačit všem, kromě těch, kdo někdy vlastnili Škodu Octavia Combi.

Proč koupit Volkswagen GOLF PLUS 

  • Dobré jízdní vlastnosti,
  • relativně velká spolehlivost,
  • velký a variabilní vnitřní prostor,
  • kvalitní zpracování,
  • komfort při jízdě.

Proč si koupit prodloužený Golf páté generace?

  • Dobrá spolehlivost,
  • prostorný interiér,
  • kvalita zpracování,
  • slušné jízdní vlastnosti,
  • pohodlné jízdní vlastnosti při klidné jízdě,
  • příznivý poměr cena a užitá hodnota,
  • 6 airbagů, některé verze dokonce 10.


Motor VW Golf

U 2.0 TDI se motory téměř neliší, verze 103 a 125kW se liší pouze velikostí turbínového a kompresorového kola, které je větší a tím pádem natlačí více vzduchu. Výfukové svody jsou u obou výkonových verzí stejné. Výkonové verze se mezi sebou liší samozřejmě i softwarově. Jde o koncernové motory, může jít konkrétně o: Audi A3, Octavia MK2, Superb 2, Golf MK5, Passat MK6, Jetta MK3, Leo MK2, Tolero MK3 a Touran Seat Altea: MPV a XL.


Konstrukce motoru

Dle roku výroby se rozdělují čerpadla a vstřiky. Vstřiky mohou být u nejstarších modelů, od roku 2003 typu čerpadlo-tryska neboli PD. U novějších modelů pak bývají vstřiky Common Rail.

U 100kW a 103kW jde o starší konstrukci vstřikování PD (čerpadlo-tryska). Verze 125 kW měla zprvu vstřikování Siemens PPD (s piezo elementem). Poté měl motor o výkonu 125kW vstřikování typu Common Rail (CR). U VW Golf se používají také 2.0 motory se 125kW GTD model. U CR se jedná o novou konstrukci vstřikování, která plní vyšší emisní normu, pracuje s vyššími tlaky paliva (lepší spalování → potenciálně lepší odezva na plynový pedál), hladší chod motoru.

Turba v motorech 2.0 TDI, jako například Garrett 24930-5009S, mají mechanickou regulaci. Jde o jednoduchou mechanickou regulaci u které nedochází k závažným závadám. Nejčastější příčinou selhání turba bývá nízká hladina oleje - zanedbávání intervalu výměny oleje. Turbo se pak nedokáže správně chladit a mazat. Stačí lehké nečistoty v oleji a drobné kanálky se zanesou a jsou neprůchodné. To může způsobit přehřívání hřídele a její přidření. 


Na těchto dvou fotkách vidíte drobné kanálky jednotlivých částí, které jsou vyčistěny a zcela průchozí.
Na těchto dvou fotkách vidíte drobné kanálky jednotlivých částí, které jsou vyčistěny a zcela průchozí.

Na těchto dvou fotkách vidíte drobné kanálky jednotlivých částí, které jsou vyčistěny a zcela průchozí. 



Testování turba

Vždy během testování jednotlivých části turba provedeme simulaci reálného provozu - zkouška spočívá v napojení turba na okruh mazání a následné roztočení ložiskového středu až do hranice maximálních provozních otáček. Díky tomuto testu jsme schopni odhalit i tu nejmenší nevyváženost a úniky oleje. Až poté turbo zkompletujeme. Co si pod tím představit vidíte na přiložených fotografiích z výroby.

Testování turba a jeho částí
Testování turba a jeho částí
Testování turba a jeho částí
Testování turba a jeho částí

Testování turba a jeho částí

Co může škodit turbu?

Přílišná ekonomická jízda a podtáčení motoru mají nepříznivý vliv na kondici turba. Ekonomická jízda totiž zapříčiňuje zvětšení usazování sazí ve variabilní geometrii lopatek (jejich naklánění). Výsledkem je zatuhnutí lopatek, jehož důsledkem dochází ke ztrátě výkonu a nouzovému režimu. Zničení turbodmychadla je většinou pouze následkem jiného problému na vozidle (např. ucpané přívodní trubky oleje k turbu, špatné spalování, neprůchodné výfukové potrubí).

Jak závadu dílu poznám?

Buďto závadu poznáme okamžitě díky tomu, že auto vykazuje nouzový režim, dále zvýšenou hlučností (rachocením) turbodmychadla, zvýšenou kouřivostí vozidla nebo pískáním turba.

Na fotkách jsou naše produkty, které za sebou mají kompletní repasi, prošly zkouškami a čekají už jen na odeslání k vám.
Na fotkách jsou naše produkty, které za sebou mají kompletní repasi, prošly zkouškami a čekají už jen na odeslání k vám.
Na fotkách jsou naše produkty, které za sebou mají kompletní repasi, prošly zkouškami a čekají už jen na odeslání k vám.

Co dalšího společně s turbem vyměnit?

Určitě společně s turbem vyměňte olej, olejový filtr vzduchový a DPF (je-li problematické) a těsnění.

Co dále doporučujeme? 

Udělejte proplach kompletní olejové soustavy a přívodní olejové trubky.


Nabízíme celou řadu dílu pro Volkswagen Golf. Jsme specialisté v repasi a neustále náš sortiment rozšiřujeme. Podívejte se, co vše v naší nabídce najdete.