Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Jak repasujeme dvouhmotové setrvačníky?

calendar03.05.2022

timer3 min

userTomáš

Průřez dvouhmotového setrvačníku

Průřez dvouhmotového setrvačníku





Často se nás ptáte na způsob repase dvouhmotových setrvačníků.

Úspěšná oprava setrvačníku (anglicky Dual-Mass Flywheel) závisí na míře vstupního opotřebení.

Dále technici používají sadu přesně daných postupů při repasi „dvouhmot:“

Postup při repasi

Mytí

Rozebrané prvky setrvačníku se přenesou do tlakové myčky. Ta vytváří vodní páru s teplotou až 180 °C, díky čemuž je zaručeno, že myčka důkladně vyčistí komponenty dvojhmotového kola od mastnoty a nečistot.

Pískování

Po důkladném omytí v tlakové myčce prvky přejdou do tryskacího stroje. V tomto okamžiku jsou odstraněny zbytky staré barvy, stopy koroze nebo rzi.

Výměna dílů

V další fázi naši specialisté posoudí, které prvky by měly být vyměněny. Poté se dvouhmotový setrvačník sestaví z nejkvalitnějších náhradních komponent. Používáme pouze komponenty od originálních výrobců včetně Sachs, Valeo nebo LuK.


Broušení

Při broušení dochází k uhlazení veškerých nerovností tak, aby mohlo být dvouhmotového setrvačníku správně vyváženo.

Sestavení

Jednou z finálních fází procesu repase dvojhmotového kola je sestavení do správné polohy a uspořádání jako vidíte na fotografii vpravo. Prvky dvojhmotného kola jsou trvale spojeny nýtováním.

Dynamické vyvážení

Dokončení procesu repase není všechno. Je nezbytné, aby každé dvojhmotové kolo prošlo řadou zkoušek. Jednou z nich je dynamické vyvážení. Díky tomu je vyloučen výskyt vibrací během dalšího provozu.

Detailní záběr na dvouhmotový setrvačník


Detailní záběr na dvouhmotový setrvačník

FAQ

V čem je repase setrvačníků výhodnější než nákup nového dílu?

Repase dvouhmotového setrvačníku je cenově nejvýhodnější řešení. Po repasi dvouhmotový setrvačník znovu získá stav „nové“ komponenty.

Jaké jsou příznaky poruchy dvouhmotového setrvačníku?

  1. Charakteristické klepání z převodovky.
  2. Vibrace motoru pociťované v kabině vozidla při volnoběhu.
  3. Nerovnoměrný chod motoru.
  4. Trhnutí při rozjezdu vozidla.
  5. Problémy s řazením za jízdy.

K opotřebení setrvačníku často dochází z nedbalosti samotných řidičů. Existuje několik návyků, které prodlužují životnost tohoto zařízení.

Doporučujeme:

  1. Omezit trvalé sešlápnutí spojky za chodu motoru.
  2. Vyhýbat se jízdě, kdy máme vysoký rychlostní stupeň, a přitom nízké otáčky – podtáčení motoru.
  3. Plynulý rozjezd, vyhněte se prudkým rozjezdům.
  4. Maximální chiptuning.

Náš tip na závěr:

Po repasi dvouhmotového setrvačníku doporučujeme vždy vyměnit spojkovou sadu za novou stejného výrobce jako je setrvačník.


Kde všude už jsme repasovaný díl dodali