Neustále rostoucí nároky na spotřebu energií přispívají k vývoji nových technologií pro získávání energie z obnovitelných zdrojů. Přeměna různých plynů (bioplynu, skládkového plynu apod.) na elektrickou energii a na teplo je mimo jiné možná v kogeneračních jednotkách se spalovacími motory. Ty se v České republice začaly instalovat počátkem devadesátých let minulého století, v druhé polovině devadesátých let zažily velký rozmach. Většina z nich má za tu dobu najeto cca 50 000 mth. Díky tomu se jim nezadržitelně blíží finančně náročná generální oprava turbodmychadla. V naší nabídce najdete repasovaná turbodmychadla za skvělou cenu, případně se můžeme domluvit na provedení autorizované opravy.
Kogenerační jednotky a jejich přínosy
Kogenerační jednotka (KGJ) je zařízení pro kombinovanou výrobu tepla a elektrické energie. Existuje několik typů jednotek pro různé účely a s různým výkonem. V České republice patří kogenerace mezi podporované zdroje energie. České legislativa připisuje uživatelům ekologické energie z kogenerace státní příspěvek, čímž stát podporuje nezávislé výrobce energie, kteří využívají většinu (kolem 90%) energetického obsahu svého paliva.
Motor kogenerační jednotky je v podstatě běžný pístový motor, odvozený od klasických mobilních spalovacích motorů. Avšak jako palivo se v nich používá zemní plyn nebo bioplyn, přičemž vlastní motor slouží k pohonu generátoru vyrábějícího elektřinu a odpadní teplo získané chlazením motoru je použito pro vytápění.
Turbo kogenerační jednotky
Motor a tím pádem i turbodmychadlo jsou v provozu takřka nepřetržitě. Vznikající tepelné nároky na jednotlivé díly turbodmychadla jsou značné a vyžadují pravidelnou výměnu. Turbodmychadla jsou pro kogenerační jednotky speciálně koncipována, přesto je jejich životnost limitována výrobcem.
Nejvíce namáhané díly turbodmychadla (rotor a kolo kompresoru) mají výrobcem jasně danou životnost. Po jejím uplynutí je pro bezpečný provoz nutná výměna těchto dílů. Interval výměny dílů najdete na štítku turbodmychadla.Velmi (tepelně) namáhané jsou i ostatní díly (turbínová skříň, ložisková skříň vložka, rozváděcí kolo atd.), které je často nutné také servisovat.
Nejčastější poškození turbodmychadla KGJ
- Poškození hřídele turbodmychadla.
- Poškozená kluzná plocha hlavního ložiska.
- Poškození axiálního ložiska.
- Mechanické poškození lopatek turbíny.
- Mechanické poškození lopatek kompresoru.
Vybrané příznaky poškození turbodmychadla
- Nedostatečný výkon motoru.
- Černý dým.
- Nadměrná spotřeba oleje.
- Modrý dým.
- Turbo vydává rušivé zvuky.
- Cyklické rušivé zvuky.
- Prosakování oleje na turbínové straně.
Autorizovaná oprava i prodej repasovaných turbodmychadel
Nabízíme jak kompletní servis zákazníkových, tak i prodej repasovaných turbodmychadel pro motory dieselových kogeneračních jednotek a bioplynových stanic (BPS). Repasování turbodmychadel se věnujeme již od roku 2008 a kromě odborných znalostí můžeme nabídnout i bezkonkurenční cenu.
Nabízíme repasovaná turbodmychadla, která máme skladem: KKK 53169886748, nebo si můžete objednat zakázkovou opravu vašeho vlastního turbodmychadla. Časová náročnost je v průměru 2 dny. Vždy záleží na míře poškození turbodmychadla a dostupnosti náhradních dílů. Objednat opravu turbodmychadla