Repasované autodíly přímo od zdroje
search
Chcete poradit?
basket 0

0 Kč

V košíku nemáte žádné zboží

Oprava turbodmychadel kogeneračních jednotek

calendar17.11.2021

timer3 min

userTomáš

Neustále rostoucí nároky na spotřebu energií přispívají k vývoji nových technologií pro získávání energie z obnovitelných zdrojů. Přeměna různých plynů (bioplynu, skládkového plynu apod.) na elektrickou energii a na teplo je mimo jiné možná v kogeneračních jednotkách se spalovacími motory. Ty se v České republice začaly instalovat počátkem devadesátých let minulého století, v druhé polovině devadesátých let zažily velký rozmach. Většina z nich má za tu dobu najeto cca 50 000 mth. Díky tomu se jim nezadržitelně blíží finančně náročná generální oprava turbodmychadla. V naší nabídce najdete repasovaná turbodmychadla za skvělou cenu, případně se můžeme domluvit na provedení autorizované opravy.

Kogenerační jednotky a jejich přínosy

 Turbo kogenerační jednotky



Kogenerační jednotka (KGJ) je zařízení pro kombinovanou výrobu tepla a elektrické energie. Existuje několik typů jednotek pro různé účely a s různým výkonem. V České republice patří kogenerace mezi podporované zdroje energie. České legislativa připisuje uživatelům ekologické energie z kogenerace státní příspěvek, čímž stát podporuje nezávislé výrobce energie, kteří využívají většinu (kolem 90%) energetického obsahu svého paliva.

Motor kogenerační jednotky je v podstatě běžný pístový motor, odvozený od klasických mobilních spalovacích motorů. Avšak jako palivo se v nich používá zemní plyn nebo bioplyn, přičemž vlastní motor slouží k pohonu generátoru vyrábějícího elektřinu a odpadní teplo získané chlazením motoru je použito pro vytápění.


 Turbo kogenerační jednotky


Motor a tím pádem i turbodmychadlo jsou v provozu takřka nepřetržitě. Vznikající tepelné nároky na jednotlivé díly turbodmychadla jsou značné a vyžadují pravidelnou výměnu. Turbodmychadla jsou pro kogenerační jednotky speciálně koncipována, přesto je jejich životnost limitována výrobcem.

Nejvíce namáhané díly turbodmychadla (rotor a kolo kompresoru) mají výrobcem jasně danou životnost. Po jejím uplynutí je pro bezpečný provoz nutná výměna těchto dílů. Interval výměny dílů najdete na štítku turbodmychadla.Velmi (tepelně) namáhané jsou i ostatní díly (turbínová skříň, ložisková skříň vložka, rozváděcí kolo atd.), které je často nutné také servisovat.

Nejčastější poškození turbodmychadla KGJ   

  1. Poškození hřídele turbodmychadla.
  2. Poškozená kluzná plocha hlavního ložiska.
  3. Poškození axiálního ložiska.
  4. Mechanické poškození lopatek turbíny.
  5. Mechanické poškození lopatek kompresoru.

Vybrané příznaky poškození turbodmychadla

  1. Nedostatečný výkon motoru.
  2. Černý dým.
  3. Nadměrná spotřeba oleje.
  4. Modrý dým.
  5. Turbo vydává rušivé zvuky.
  6. Cyklické rušivé zvuky.
  7. Prosakování oleje na turbínové straně.

Autorizovaná oprava i prodej repasovaných turbodmychadel

Nabízíme jak kompletní servis zákazníkových, tak i prodej repasovaných turbodmychadel pro motory dieselových kogeneračních jednotek a bioplynových stanic (BPS). Repasování turbodmychadel se věnujeme již od roku 2008 a kromě odborných znalostí můžeme nabídnout i bezkonkurenční cenu.

Nabízíme repasovaná turbodmychadla, která máme skladem: KKK 53169886748, nebo si můžete objednat zakázkovou opravu vašeho vlastního turbodmychadla. Časová náročnost je v průměru 2 dny. Vždy záleží na míře poškození turbodmychadla a dostupnosti náhradních dílů. 

Objednat opravu turbodmychadla