Toužili jste vždy řídit sportovní kabriolet se stahovací střechou a nechcete zruinovat rodinný rozpočet? V podstatě máte jen tři možnosti.
Mazda MX-5 alias Miata
Nejslavnější dostupný roadster je
Mazda MX-5, zvaná též
Miata. Její nejstarší dvě generace jsou již cenově dostupné (ceny se pohybují okolo
100 000 korun a výš za funkční exempláře). Problém starších exemplářů je bohužel rez, která tato krásná a řidičsky zajímavá auta se zadním náhonem masově likviduje.
Mazda MX-5 je mezi řidiči nejpopulárnější roadster. Tato generace NA měla ještě kultovní vyklápěcí světlomety. Další generace je již neměly.
Model Mazda MX-5BMW Z3
Další možností je BMW Z3, které má jak prémiovou cenovku, tak prémiové ceny náhradních dílů. Velmi ojeté Z3 první generace stále atakují hranici 200 000 korun. BMW Z3 je z trojice nejprémiověji zpracované, jeho cena je však nejvyšší.
Model BMW Z3Fiat Barchetta
Naším tajným tipem je ale
Fiat Barchetta, který se vyráběl v letech
1995-2005. Fungující kus pořídíte už za
70 000 Kč a parádu stále udělá. Navíc mu bude díky povedenému designu málokdo přisuzovat tak malou cenovku. Právě tři zde zmíněné vozy účinkovaly v britském TV pořadu
Top Gear a Barchetta byla vyhlášena jako nejžádanější z těchto tří vozů. Velkou výhodou tohoto vozu je, že stojí na podvozku
Fiatu Punto první generace. Sdílí tedy mnoho komponent s masově produkovaným vozem. Navíc
Fiat má celkově l
evnější náhradní díly, než
BMW nebo
Mazda. Tento automobil je už dávno plnoletý a stále
nerezne.
Model Fiat Barchetta
Slovo barchetta v italštině znamená loďka. Jedná se o typ otevřené sportovní karoserie (například Ferrari 550 Barchetta). S trochou představivosti si lze loďku představit.
Motor je k dispozici jen jeden, a to benzinový motor
DOHC o objemu
1747 cm³ s variabilním časováním vačkového hřídele. 4 ventily na válec. Byl to právě Fiat, kdo vymyslel tuto technologii už v roce 1970. Výkon
96 kW (131 koní). Maximální rychlost 200 km/h a zrychlení na 100 km/h za 8.9 sekund. Pětistupňová manuální převodovka. Tento motor dovede s lehkým vozem dobře zacvičit. Spotřeba býva od
8 litrů naturalu na 100 km jízdy, obvykle ale lidé nenejzdí s takovým vozem mnoho kilometrů za rok a tak ji není třeba řešit. Papírově to nejsou nikterak oslnivé hodnoty, nicméně
Barchetta váží něco málo přes
tunu. Lidé si pořizují
roadster, aby se
kochali krajinou a relaxovali. Jízda s otevřenou střechou (ovládaná výhradně mechanicky) je příjemná, pokud jedete méně, než 100 km/h. Pokud jste
vyšší postavy, tak nákup pořádně zvažte – vysocí lidé si stěžovali, že jim při jízdě fouká na hlavu, protože čelní sklo je příliš nízké.
Model Barchetta se mohl pochlubit stahovací střechou
V prvních letech produkce vozu si zákazníci nemohli vybrat jakoukoli barvu. Model byl pouze v oranžové barvě. Další barvy byly dostupné až později.
Interiér je sice menších rozměrů, nicméně i vysocí lidé zde naleznou pohodlí. Jediný problém budou mít opravdoví velikáni s foukáním na hlavu. Sluneční clona je umístěna nešťastně, když jste vyšší a rozložíte ji, tak si s ní vlastně zakryjete oči a nic nevidíte. Někomu může vadit horší kvalita plastů v interiéru.
Interiér vozu
Střechu má Barchetta plátěnou, výhradně s mechanickým ovládáním. K dispozici byl i hardtop, což je pevná střecha z kompozitního materiálu.
Plátěná střecha
Barchetta prodělala jen jeden facelift, který se navíc vyráběl velice krátce. Všimněte si dodatečného brzdového světla. Mezi sběrateli a fanoušky značky je však více populární verze před faceliftem, která toto světlo nemá.
Barchetta s dodatečným brzdovým světlem
Jsme specialisté v repasi široké škály autodílů, kterou neustále rozšiřujeme. U nás máme skladem kvalitní alternátory, startéry, klimakompresory a další díly řízení.