Nepropásněte dnešní slevy ve výši až 39%
Do konce zbývá:

Dvouhmotové setrvačníky - AutoNorma

Dvouhmotové setrvačníky SKODA

Dvouhmotový setrvačník je zvláštní typ setrvačníku. Jeho úlohou je shromažďovat kinetickou energii motoru. Pokud je setrvačník poškozený, běží motor velmi nerovnoměrně a otáčky střídavě kolísají. Kompresní zdvih během provozu motoru spotřebovává velké množství své energie, což by normálně způsobi...

Zobrazit více

Dvouhmotový setrvačník je zvláštní typ setrvačníku. Jeho úlohou je shromažďovat kinetickou energii motoru. Pokud je setrvačník poškozený, běží motor velmi nerovnoměrně a otáčky střídavě kolísají. Kompresní zdvih během provozu motoru spotřebovává velké množství své energie, což by normálně způsobilo snížení otáček. A tomu zabraňuje právě dvouhmotový setrvačník.

Dvouhmotový setrvačník je komponent, který provádí nejen výše uvedené funkce, ale je také odpovědný za potlačení torzních vibrací. Dieselové motory totiž generují mnohem více vibrací než motory benzínové. Výrobci automobilů chtěli tuto rozdílnost napravit, a proto vyvinuli dvouhmotový setrvačník. Ten zaručuje vysokou kultivovanost provozu vozidla – vibrace a hluk jsou omezené na minimum, během řazení se nevyskytuje trhání.

Dvouhmotový setrvačník se skládá z primárního setrvačníku a sekundárního setrvačníku. Obě setrvačné hmoty jsou přes systém pružin/tlumičů vzájemně spojeny radiálním kuličkovým nebo kluzným ložiskem a mohou se tedy vzájemně otáčet."

Produkty